FLOATING a meditace
V posledních letech se u velké části z nás mění přístup k vlastnímu životu. Už ho neprožíváme tak nějak automaticky, ale zabýváme se tím, jak žijeme, proč tak žijeme a jestli bychom ho nemohli žít lépe.
V dnešní době existují stovky různých metod, které nám pomáhají žít vědomější a šťastnější život. Všechny jsou skvělé a můžou nám pomoct v dané fázi našeho života. Floating sám o sobě může být "metoda", ale my ho vnímáme spíš jako "nástroj", který má potenciál udělat velkou část těchto metod ještě efektivnější.
Během floatingu totiž není náš mozek zatěžován zpracováváním podnětů z vnějšku a postupně přelaďuje svoji frekvenci. Zhruba 80% dne prožijeme v hladině BETA. Je to stav normálního myšlení při běžných aktivitách. Tato hladina je spojena s dominancí levé logické hemisféry. Pracujeme, mluvíme, počítáme, řešíme. Pozornost je zaměřena na vnější svět a kreativita je utlumena. Během floatingu se mozek už po 30 až 45 minutách dostává do hladiny THÉTA a začíná dominovat pravá mozková hemisféra. Vědci na Univerzitě v Britské Kolumbii zkoumali vliv floatingu na kreativitu u skupiny profesorů psychologie. Výzkum trval 6 měsíců a většina profesorů zaznamenala, nárůst kreativity a celkově "lepších nápadů" v době po floatingu (Suedfeld, P., 1987). Také sportovci používající metodu vizualizace pro dosahování lepších sportovních výsledků zaznamenali větší efekt, když metodu praktikovali ve floatingu o proti jiným místům (Suedfeld, 1990).
Když víme, jak dokáže floating podpořit a zlepšit naši mentální práci, představte si, jakých výsledků bychom mohli dosáhnout při spojení floatingu s meditací, zvlášť když nás floating sám o sobě dostává do stavu hlubokého uvolnění, kdy naše ego ustupuje do pozadí, ale vědomí vlastního těla a všech našich vnitřních procesů zůstává.
Jestli je tohle, proč Vás floating zajímá. TĚŠTE SE!!! Intenzivně zkoumáme a testujeme potenciál floatingu v této oblasti :-)
Suedfeld, P., Enhancement of of scientific creativity by flotation REST, Journal of Environmental Psychology (1987) 7, pp. 219-231, 1987
Suedfeld, P., Flotation REST and Imaginary in the Improvement of Athletic Performance, Journal of Sport and Exercise Psychology, 12, 82-85, 1990